הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

אומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת דירההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלינאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעהצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

פינוי מושכר בתום תקופת השכירות 80109-1

תקציר

בית הדין קבע כי על השוכרים לפנות את הדירה, למרות אשפוזו של אחד השוכרים
print

בס"ד, כ"ג במנחם אב תש"ף

13 באוגוסט 2020

תיק מס' 80109

פסק דין חלקי

בעניין שבין

– התובע

               לבין

– הנתבעת

// הדיון היה אמור להיערך בזום אך כיון שהנתבעת לא הצליחה לחבור באמצעות הזום, קישרנו אותה באמצעות הטלפון [הופעל ברמקול]  הדיינים והתובע התחברו באמצעות הזום

עקב כך, הדיון עסק אך ורק בפינוי המושכר ולא בהסדר תשלום החוב המצטבר. לכך יידרש דיון נפרד בעוד כשבועיים,  לאחר פינוי המושכר. //

א. רקע עובדתי:

בתאריך 18.6.19 נחתם בין התובע לנתבעת הסכם שכירות לדירה הנמצאת  בקרית אתא ברח' ***.

ההסכם נחתם לשנה החל מה- 10.7.19 ועד ה 9.7.20.

השנה חלפה ועדיין הנתבעת לא פינתה את הדירה.  [כמו כן הצטברו חובות מאי תשלום דמי השכירות בזמנם אך חוב זה ידון בדיון נפרד]

תמצית טענות התובע:

1.            בתאריך ה20/7/20 נגמרה תקופת חוזה השכירות. התובע לא מאפשר לשוכרים להמשיך ולהאריך את החוזה כיון שתקופת השכירות התאפיינה באי תשלום של חובותיהם, ובדחיה אין סופית של מועדי התשלום. החוב עדיין לא שולם במלואו כפי שמופיע בכתב התביעה.

2.            ניתנה התראה מוקדמת לפני כשלושה חודשים [בחודש מאי למניינם] על סיום השכירות במועדה. כך שהיה סיפק בידי השוכרת למרות כל הקשיים בהם היא נמצאת למצוא מקום חילופי ולשכור אותו.

3.            יש שוכרים שמעוניינים לשכור את הדירה והם לא ימתינו לנצח. אי לזאת, התובע מבקש מבית הדין שיחייבו את השוכרת לחתום חוזה שכירות עם בעל הדירה האלטרנטיבית עמו היא בקשר, ושיקבע מועד לפינוי הדירה שלו, כדי שיוכל להשכירה לשוכרים החדשים.

תמצית טענות הנתבעת:

1.            כל הדחיות נבעו ממצבה הקשה בעקבות מחלתו של בעלה ואשפוזו לאחרונה.

2.            הנתבעת מסכימה שעליה לפנות את הדירה אולם כרגע היא נמצאת במציאות קשה מאד שגורמת לה  טרדות מרובות. היא אינה יכולה לעסוק בפועל באריזה ובפינוי המושכר. לכן מבקשת לדחות את פינוי הדירה למועד 3.9.20  .

תגובת התובע: יש להפריד בין הפינוי בפועל לבין יצירת אלטרנטיבה למגורים. הנתבעת לא טרחה כלל לחתום על חוזה שכירות לדירה אחרת ולכן אין כלל אפשרות לדבר על פינוי. למרות שהתאריך עבר מזמן ולמרות כל ההתראות שניתנו.

ב. החלטה

כדי לאפשר לתובע להשכיר את דירתו לשוכרים החדשים על הנתבעת:

1.            לחתום בדחיפות ולא יאוחר מיום ראשון ה-16.8.20  על חוזה השכירות החדש.

2.            להעביר לביה"ד ביום ראשון הקרוב, 16.8.20, עד השעה 16:00  עותק מחוזה השכירות החדש לתובע ולמזכירות ביה"ד.

3.            אם עד השעה 16:00 לא ישלח עותק מהחוזה למזכירות בית הדין, יתקיים דיון דחוף  במעמד בעלי הדין בזום בשעה 17:00, בו תוגדר המשך ההתנהלות!

4.            לפנות את המושכר במשך עשרת הימים שלאחר מכן, ולהעביר את המפתח לתובע כשהדירה ריקה מכל אדם וחפץ ומוכנה להשבה לבעליה, לא יאוחר מיום ששי ה- 28.8.20.

5.            באם לא יתבצעו דברים אלו במועדם, בי"ד יאלץ להטיל על הנתבעת את הסעד הכתוב בחוזה- 300 ₪ לכל יום איחור בהשבת הדירה.

6.            לאחר ביצוע כל הנ"ל, יתאמו בעלי הדין מול מזכירות ביה"ד את המועד לדיון נוסף שיעסוק בסגירת חובותיה של הנתבעת כלפי המשכיר והגדרתם.

"והאמת והשלום אהבו"

פסק הדין ניתן ביום  כ"ג במנחם אב תש"ף, 13 באוגוסט 2020

בזאת באנו על החתום

_______________

הרב ערן טננבאום              _______________

הרב אליהו בלום _______________

הרב יעקב סלקמון