הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

אומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת דירההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלינאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעהצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

פינוי מושכר בתום תקופת השכירות 80109-2

תקציר

בית הדין הורה לפנות את הנכס, ודחה בקשה להאריך את תקופת השכירות
print

בס"ד, ו' באלול תש"ף

26 באוגוסט 2020

תיק מס' 80109

פסק דין חלקי

בעניין שבין

– התובע

               לבין

– הנתבעת

א. רקע עובדתי:

1.            הנתבעת כתבה לתובע שהיא לא הצליחה לשכור את הדירה החלופית עליה דובר בפסק הדין. לטענתה, היא הושכרה לאדם אחר.

2.            בתכתובת ווטסאפ עם המשכיר מתאריך 23/8/20 מבקשת הנתבעת בקשה חדשה - להאריך את החוזה בשלשה חדשים. לטענתה, אפשרות זו מופיעה בחוזה. סיבת הבקשה היא התדרדרות מסוימת במצבו הרפואי של בעלה [שה' ישלח לו רפואה שלימה במהרה].

התובע מצידו מבקש את פינוי המושכר באופן מידי ומבקש התערבות בית הדין על מנת למנוע מצב שבו השוכרים החדשים שמצא יאלצו לשכור מקום אחר בשל העיכוב בפינוי ועקב כך יגרם לו נזק.

ב. בית הדין התכנס ללא הצדדים על מנת לדון בהתפתחויות ולהלן עיקרי הדברים שהוחלטו:

א.           לא תינתן אפשרות להשכרה של שלשה חדשים נוספים כפי שמבקשת הנתבעת והפסק בעניין פינוי מידי של המושכר בעינו וזאת מחמת:

1.            אי העמידה בתשלומים כסדרם בשנה האחרונה, החוב הגדול שקיים כרגע וחוסר האמון שנוצר עקב כך.

2.            זכות זאת שהייתה כתובה בחוזה, תוקפה פג. החוזה הסתיים וכרגע הסעיף היחיד שיש לקיימו הוא פינוי המושכר או הטלת הקנסות עקב אי פינוי המושכר.

ב.            המציאות המשפטית בדירה כעת היא של פלישה עם כל המשתמע מכך ולאור האמור בחוזה ניתן להטיל קנס בסך 300 ₪ על כל יום איחור בפינוי המושכר ולהפעיל את כל הסנקציות הנובעות ממצב זה [כפניה להוצל"פ וכו]

ג.            בשל המצב הסבוך בו נתונה התובעת ובריאותו הרופפת של בעלה בית הדין שואף להגיע למצב בו לא ינקטו צעדים חריפים לצורך פינוי המושכר כקנסות, הוצל"פ וכד', זאת בתנאי:

1.            או שהמושכר יפונה בתוך 7 ימים, והנתבעת ובעלה יעברו לבית הורי הבעל או לכל מקום אחר עד ה1/9/20.

2.            או שהנתבעת תחתום חוזה לדירה חילופית עד 1.9.20 ויוגדר תאריך קרוב למעבר אליה.

ד.            באם ימולא אחד מן התנאים הנ"ל ע"י הנתבעת, ישקול בית הדין פניה לתובע כדי להגיע להסדר התשלומים עם הנתבעת באופן שיהיה נוח יותר ולנהוג עימה לפנים משורת הדין.

"והאמת והשלום אהבו"

פסק הדין ניתן ביום ו' באלול תש"ף, 26 באוגוסט 2020

בזאת באנו על החתום

_______________

הרב ערן טננבאום              _______________

הרב אליהו בלום _______________

הרב יעקב סלקמון

###