הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

אומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת דירההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלינאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעהצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

חיוב בגין עקיצות בחדרי נופש 79111

תקציר

התובעים שכרו חדרי נופש, ונעקצו בזמן השהות בהם. בהסכמת הצדדים הושגה פשרה.
print

בס"ד, כ"ד בשבט תש"ף

‏19 בפברואר 2020

תיק 79111

פסק דין

בעניין שבין

התובע

               הנתבעת

1.            רקע ועובדות מוסכמות

מר *** (להלן "התובע") קנה חבילת נופש מחברת *** (להלן "חברת הנופש"). חבילת הנופש כללה 2-3 חדרים ל3 לילות בכפר הנופש במקום פלוני. כפר הנופש הוא בבעלות [חברה בע"מ] (להלן "הנתבעת", "כפר הנופש"). התובע התארח בכפר הנופש בחול המועד פסח מט"ז ניסן (21.4.19) ועד לי"ט ניסן תשע"ט (24.4.19). בין התובע לנתבעת אין חוזה כתוב. התובע שילם לחברת הנופש סך של 11,000 ₪ על כל החבילה. במהלך שהותם בכפר הנופש סבלו התובע ואשתו מעקיצות. כשהתובע התלונן בפני נציג הנתבעת כי הוא סובל מעקיצות, הועברו הזוג ובתם לחדר חלופי. לגבי החדר החלופי ולגבי שאר החדרים בהם לנו בני המשפחה לא היתה כל תלונה.

2.            טענות התובע

התובע טוען כי סבל מעקיצות של פשפשים שגרמו לו ולאשתו לכאב ולבושה למשך למעלה מחודש ימים. לטענתו, התובע ומשפחתו לא הצליחו ליהנות מהחופשה כתוצאה מהכאב והגירודים. על כך דורש התובע סך של 18,000 ₪ מהנתבעת.

3.            תשובת הנתבעת

א. אין זה ברור שמדובר בעקיצות פשפשים; גם מדובר בפשפשים, יתכן שהתובע הוא שהביא את הפשפשים עמו לחדר.

ב. גם אם ננית שהיו פשפשים בחדר שהועמד לרשות התובע, התובע קיבל כבר פיצוי הולם כאשר התלונן בזמן אמת. שהרי מנהל כפר הנופש הציע לתובע הצעה לקבל חדר חלופי, והתובע הסכים להצעה זו בנוכחות נציג חברת הנופש.

ג. גם אם תתקבל הטענה שעל הנתבעת לפצות את התובע, אין כאן תביעה נזק גופני או כלכלי, אלא עוגמת נפש בלבד. מכל מקום, התובע שילם על 3 חדרים 11,000 ₪, ומתוכם שני חדרים היו במצב טוב. לפי זה הסכום שמגיע לתובע יכול להיות לכל היותר 3,300 ₪.

4.            הפשרה שהתקבלה במהלך הדיון

במהלך הדיון, הצדדים השכילו להגיע לפשרה שאלו פרטיה:

א.           הנתבעת תשלם לתובע 3,300 ₪.

ב.            בנוסף, בשלש השנים הקרובות החברה תעניק %20 הנחה לבני משפחה מדרגה ראשונה של התובע, שיבקשו להתארח ברשת [פלונית], בכפוף לכך שהנתבעת תמשיך לנהל את הרשת.

בית הדין נותן תוקף של פסק דין לפשרה זו.

5.            הוצאות משפט

הכלל הנקוט בבתי הדין הוא שכאשר שני הצדדים מתנהלים כשורה במהלך הדיון, אזי שני הצדדים נושאים בשווה באגרת בית הדין, וכל צד נושא בהוצאותיו. איננו רואים סיבה לחרוג מכלל זה בנדון זה. היות שהתובע שילם 500 ₪ עבור פתיחת התיק, הנתבעת תשלם לו מחצית מסכום זה, 250 ₪.

6.            החלטות:

א.           הנתבעת תשלם לתובע 3,300 ₪. בנוסף הנתבעת תשלם לתובע 250 ש"ח כהשתתפות באגרת בית הדין. התשלום יהיה תוך 30 יום מיום הוצאת פסק דין זה.

ב.            התובע ובני משפחתו מדרגה ראשונה זכאים ל- 20% הנחה לנופש ברשת [פלונית]. הנחה זו עומדת לבני המשפחת למשך 3 שנים מיום הוצאת פסק דין זה, ובלבד שהנתבעת תמשיך לנהל את הרשת.

ג.            בית הדין מברך את הצדדים על שהשכילו להגיע לפשרה, ומברך אותם בכל מילי דמיטב, ברכה, הצלחה ובריאות.

והאמת השלום אהבו

פסק הדין ניתן ביום ‏כ"ד בשבט תש"ף, ‏19 בפברואר 2020.

בזאת באנו על החתום

______________

הרב איתן וגנר     ___________________

הרב יוסף גרשון כרמל, אב"ד         ___________________

הרב שמעון גרבוז

###