הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

אומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת דירההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלינאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעהצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

ניהל עסק צילום ופתח עסק מתחרה 2608-2

תקציר

ניתן פסק הביניים ובו הציע בית הדין לתובע לוותר על תביעתו. התובע לא עשה זאת ובית הדין חייב את הנתבע בסך 1000 ש"ח במסגרת סמכותו לפשרה.

פסק דין סופי

בעניין שבין

לבין

התובע

הנתבע - צלם חתונות

פסק ביניים בתיק  זה  ניתן ביום כ"ג בסיון תשס"ט נ‏15 ביוני 2009. בית הדין קרא גם את תגובת התובע, שנשלחה גם לנתבע.

כפי שפירט בית הדין בפסק הביניים, תביעת התובע התקבלה באופן עקרוני, ואילו התביעה הנגדית שהגיש הנתבע, נדחתה.

לאור זאת, לפי דעת רוב הדיינים, מעיקר הדין על הנתבע לשלם לתובע את משכורתו שהוא תבע ואין לפטור אותו בגלל תביעותיו הנגדיות,  הואיל ולא הוכחו במידה מספקת. לדעת המיעוט, אין להוציא סכום זה מן הנתבע, משום שהוא מוחזק בממון שבידו, ובמצב זה הוא זכותו ההלכתית היא להחזיק ממון שבידו בהסתמך על טענתו.

גם לדעת הרוב, בסופו של דבר, התובע נהנה במידה מרובה מהתקשרותו עם הנתבע, ובנוסף, נגרם לנתבע נזק גדול שבמסגרת ההכרעה הסופית יש להתחשב בו.

בית הדין מחליט ברוב דעות, מכח סמכותו לפשרה, לחייב את הנתבע לשלם לתובע סכום של 1000 ₪ בלבד, מתוך התביעה, בנוסף על הסכומים שהתובע כבר גבה, שישארו בידו.

התובע לא יגבה כל סכום נוסף מלקוחות כלשהם, ואם יגיעו לידיו כספים, יעביר אותם לתובע.

 

____________________

____________________

____________________

הרב יוסף כרמל

הרב מנחם יעקובוביץ

הרב אריה כ"ץ